mandag den 3. oktober 2011

NOVA-kjole

DER var ingen tvivl, da jeg så opskriften på NOVA-kjolen. Den måtte jeg bare strikke til Signe. Og der måtte bestemt være noget garn i mit lager, der kunne bruges. Valget faldt på et nøgle Zauberball i røde toner (Tranebær), som jeg havde købt på Fanø Strikkefestival for 2 år siden. Jeg er vild med de lange farveskift, der er i garnet, men skulle finde en anden farve, evt. anden garnkvalitet, det kunne strikkes sammen med.

LIDT research på Ravelry gav mig inspiration til at få fat i et nøgle Zauberball i farven Schokocreme (brune, hvide og sorte nuancer) - dette tørklæde (ravelry-link) var hovedinspirationen.

DERNÆST et par strikke prøver - min strikkefasthed passede ikke helt, og så ellers derudad. Jeg besluttede mig hurtigt til at strikke striberne med kun 4 omgange mod opskriftens 6 - det gav nogle pænere farveskift i striberne.

KJOLEN lå lidt stille i sommers - og jeg kunne ikke helt beslutte mig for om jeg var tilfreds med den, og gik lidt i stå, da jeg kom til samlingen af ærmer og bol. Først havde jeg forestillet mig, at den skulle have korte ærmer, da jeg ikke kunne forestille mig, at Signe ville gå med den uden en langærmet bluse under - men hun så billederne på opskriften og snakkede om lange ærmer. Det endte nu med korte ærmer alligevel, da hun i en prøvning klagede over, at garnet kradsede.

Klar til at samle bol og ærmer


ET par andre projekter fik lov at overhale indenom, men i september fik jeg endelig samlet delene og gik i gang med den del af opskriften, der kræver lidt mere opmærksomhed.

OG med Signe til at heppe, kom jeg endelig i mål med Nova-kjolen. Jeg er vild med striberne, og hvordan de 2 farvenuancer klæder hinanden.




FAKTA:
Opskrift: Nova af Signe S. Simonsen
Garn: 80 gr. Zauberball fv. Tranebær (fra lager) og 75 gr. Zauberball Schokocreme (indkøbt til dette projekt) - pind nr. 2,5 mm. og 3,0 mm.
Start: 8. april 2011
Slut: 30. september 2011
Hot or not?  Den ser ud til at komme godt fra start - Signe ville sove i den, og har den på i børnehave, så nu bliver det spændende at se, om de alternative farver kan konkurrere med alt det lyserøde, der ellers er i skabet.


OG til sidst lidt billedspam af en ung dame, der nok ved, hvordan man skal posere:




7 kommentarer:

  1. Super sød kjole. Farverne passer godt sammen. Den unge dame ser bestemt ud til at være glad for den.

    SvarSlet
  2. Den er da så flot.Kom bare an med de små børnetøjsmodeller, du har da den bedste hjemme hos dig selv :-)

    SvarSlet
  3. den blev rigtig, rigtig söd. og dejligt at hun er så glad for den.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  4. Tak - hun er bare så glad for den, så jeg kommer vist til at strikke en mere til hende. Havde ikke forestillet mig, at den lige frem ville blive en favorit.

    SvarSlet
  5. Den er så fin. Og Signe er så smart i den. Hvem kunne vide, at strikkede kjoler blev moderne igen? ;-) Men meget fin farvesammensætning. Og flot arbejde! :-D

    SvarSlet
  6. Ja, hvem kunne vide, at strik ville blive populært igen?! Alt det lækre garn har jo en del at sige - tror ikke, at jeg havde fået hende til at elske en kjole i krast uldgarn om den var nok så lyserød. :-)

    SvarSlet
  7. Rigtig flot og lækre farver :-) Har selv lavet et par nova kjoler og en bluse ala nova kjolen ;-)

    SvarSlet

Kære Bloglæser

Det er altid dejligt med kommentarer til blog-indlæggene!

Ha' en god dag.

Hilsen LisbethK