mandag den 19. december 2011

Mauna-kjole

SIGNE viste sig at være ekstremt glad for den strikkede Nova-kjole selvom den ikke var i de sædvanlige yndlingsfarver. Derfor besluttede jeg mig for at strikke endnu en. Først var det planen, at det skulle være endnu en NOVA - måske strikket oppe-fra-ned.

JEG havde imidlertid en anden ide i hovedet, lavede en skitse og nogle beregninger, og så var jeg klar til at omdanne det nyindkøbte Rasmilla-garn til en kjole af eget design.

SIGNE bestemte selv, at kjolen skulle have helt korte ærmer, og den røg straks på kjole-hitlisten.



FAKTA:
Mønster: Mauna by jaassi
Garn: Rasmilla Yndlingsgarn: 15 gr. fv. 068 mørk pink, 65 gr. fv. 067 mørk turkis og 75 gr. fv. 038 turkis på pind nr. 3, 3½ og 4 mm.
Start: 14. november 2011
Slut:  4. december 2011
Særlig teknikker: Old Norwegian Cast-on og Jogless stripes

1 kommentar:

  1. Den er rigtig sød, god ide med mønsteret!
    Rasmillas yndlingsgarn er ideelt til børn, som er bange for kras. Jeg strikker en tynd stærkere tråd med i opslagene (ærmer og hals og forneden på kjoler) ellers springer garnet har jeg fundet ud af.

    SvarSlet

Kære Bloglæser

Det er altid dejligt med kommentarer til blog-indlæggene!

Ha' en god dag.

Hilsen LisbethK