mandag den 27. juni 2011

PINE

EFTER en lang forelskelse - siden efteråret 2009 - tog jeg mig endelig sammen til at få skabt et reelt forhold til den skønne PINE-cardigan designet af Helga Isager.


JEG er vild med det Helga Isagers enkle design og den effekt hun opnår med enkle midler.

18. marts slog jeg endelig op til Pine. Jeg havde været omkring et par forskellige garnalternativer - f.eks. NZ lammeuld, men endte med en supesoft fra R.C. Rennie.

JEG elsker at strikke patent og elsker den struktur det strikkede får. Og jeg hader, når jeg taber en maske, men har fundet god hjælp i denne engelske side, der giver gode anvisninger på, hvordan man retter fejl i patentstrik.

ARBEJDET skred fint fremad og en overgang så det ud til, at jeg ville få den færdig omkring påske, men så blev jeg fristet af et andet Helga Isager projekt. April blev til maj, der blev til juni, men omsider blev jeg færdig med min Pine og tilbage var blot at finde de "rigtige" knapper for at fuldende cardiganen.




JEG fandt nogle fine perlemors-agtige knapper i den rigtige nuance, og fik færdigmonteret trøjen.

Knapperne er også fine på bagsiden - måske jeg en dag vender dem.


FAKTA:
Mønster: Pine af Helga Isager (Amimono Knit Collection Autumn/Winter 2008)
Garn: R.C. Rennie, supersoft - fv. Porcelain - 420 gr. på pind nr. 4,5 mm.
Start: 18. marts 2011
Slut: 24. juni 2011
Modifikationer: Jeg syntes, at ærmerne blev for brede, så jeg slog lidt færre masker op, og forlængede dem til hel længde. I top og bund af forkanterne hæklede jeg et par rækker fastmasker for at få en pænere afslutningskant.
Hot or not: Pine er helt klart en favorit allerede. Jeg elsker farven, strukturen og designet. Jeg bor allerede i den! Tror, at det bliver en cardigan, der bliver slidt op. Den er helt perfekt til jeans.


7 kommentarer:

  1. nöj, den er blevet super flot!
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  2. Superflot! Den ligner nemlig en rigtig klassiker.

    SvarSlet
  3. Super flot...sidder fantastisk godt på dig.;)

    SvarSlet
  4. Jeg er også helt vild med patent strik -sjovt nok er du den eneste anden jeg har hørt sige det samme :) Til gengæld har jeg aldrig prøvet at redde en maske i patent..jeg har bare pillet op! Så 1000 tak for linket!
    Og som jeg har sagt før, så er din udgave SÅ fin - og den klæder dig super godt!!

    SvarSlet
  5. Jeg stemmer for at vende knapperne, men jo helt sikkert et strik man kan bo i.

    SvarSlet
  6. Tak for jeres søde kommentarer! Jeg er ikke blevet mindre begejstret for min Pine, men lige i disse dage er der ikke brug for varmt strik.

    Pernille, jeg er ikke utilbøjelig til at give dig ret. Knapperne skal da vendes - det vil give trøjen mere "kant".

    Ha' en dejlig dag.

    Knus LisbethK

    SvarSlet
  7. Så fin den er. Rigtig smart. :-) Nu hvor det er blevet koldere i disse dage, må den være perfekt.
    Knus herfra :-)

    SvarSlet

Kære Bloglæser

Det er altid dejligt med kommentarer til blog-indlæggene!

Ha' en god dag.

Hilsen LisbethK