lørdag den 25. juni 2011

Fyrkatløbet

ELLER én lang spurt.

TORSDAG d. 9. juni var der igen løb på programmet. Denne gang Fyrkatløbet i Hobro sammen med min mands arbejde. Vi var lidt spændte på, hvad vi havde i benene, da det var dagen efter Knaberløbet. Og af samme årsag havde jeg meldt mig til den korte rute på 3,4 km.

10 minutter før start meddelte Signe, at hun skulle på toilettet - afsted og stå i kø, og så ellers håbe på, at vi kunne nå det inden vi blev skudt afsted. Heldigvis var der forskudt start for de 3 distancer, og vi skulle starte sidst. Desuden var løbet med chip, så vores tid ville først starte, når vi kom over startmåtten. Vi nåede det dog lige akkurat, og fandt tilbage til Jakob og Astrid, der også skulle løbe 3,4 km.ruten. Vi fik os placeret i forreste del af feltet.

VI havde talt lidt om, hvorvidt Signe skulle løbe alene, eller en af os skulle følges med hende. Jeg gav Jakob og Astrid frie tøjler - de havde begge gode muligheder for at få en top-tid. Snakken gik i feltet om, at der skulle passes på børnene, og der var stille og roligt, der hvor vi havde placeret os, så det endte med, at jeg også gav gas, og Signe blev sendt afsted med lovning om, at jeg ville løbe hende i møde, når jeg var i mål.



Billede lånt fra IHobro.dk

BENENE føltes gode, og jeg kom afsted i et højt tempo, hvor jeg nærmest måtte holde igen for ikke at brænde det hele af på den første km. Omkring 1½ km. ude på ruten passerede jeg en pige på Jakobs alder, der blev tæt fulgt af sin mor på cykel(!). Moderen lød ikke helt tilfreds med pigens tempo. Jeg løb min første km. i 4:27, så det syntes jeg egentligt var et godt tempo for en pige i den alder.

Kort før 2 km. kom vi ind på en fin grussti uden sving eller stigning. Jeg ventede hvert øjeblik at se Jakob løbe forbi mig, men han lod vente på sig. Først da vi kom ind på gågaden med ca. 600 meter til mål hørte jeg antrit bag mig, der kunne lyde som Jakob, men da jeg vendte mig om, var det en dreng på hans alder, der var ved at overhale mig. Øv - jeg havde ellers håbet, at Jakob kunne komme i mål før mig.

MIN skuffelse varede kun kort - så løb Jakob også forbi mig, og der var god fart i ham. Han fik et par opmuntrende ord med på vejen, og det så ud til, at han hentede ind på drengen foran ham. Da han kom op på siden af ham, gav han imidlertid et ekstra nøk, og det blev en drabelig spurt, som Jakob var tæt på at vinde. Den anden dreng var lige ved at stoppe sit løb for tidligt, men nåede i mål få sekunder før Jakob.



Drabeligt spurtopgør - billede fra IHobro.dk

KORT efter at jeg var kommet i mål, kom Astrid ind, og da vi havde afleveret vores chip og fået en kop vand, begyndte jeg at løbe Signe i møde som aftalt. Jeg var noget spændt på, hvordan hun klarede den ovenpå sin flotte præstation ved Knaberløbet dagen før.

JEG var ikke nået ret langt - højst 200 meter - så mødte jeg en storsmilende Signe, der var flot løbende.


Her er Signe på vej i mål i en imponerende tid (20:22) - billede fra IHobro.dk

SIGNE kunne fortælle, at hun havde fulgtes med en af Peters kollegaer, og at hun havde løbet hele turen. Der havde vist også været overskud til at snakke.

VI fik tanket op med frugt og sodavand, og fik overtøj på og ventede så blot på, at Peter kom i mål på 6,8-km distancen. Vi kom ikke til at vente længe. Han løb den i den flotte tid 29:01 og blev nr. 4 i sin klasse.


Billede fra IHobro.dk


VI ventede spændt på resultaterne - Jakob sad og småærgrede sig over, at han var blevet spurtbesejret, men endnu vidste vi ikke om han reelt var slået, da han kunne være startet senere end den anden dreng. Endelig blev det tid til annonceringen af vinderne. Astrid vandt i aldersgruppen 0-13 år i tiden 15:50 og fik en sej løbebluse, hvor der på ryggen stod "Vinder af Fyrkatløbet 2011". Ret sejt at vinde gruppen eftersom hun blot er 9 år gammel. Signe blev i øvrig nr. 14 i samme aldersgruppe, hvor der var 83 gennemførende piger.


Her et billede af en vinder! - fra IHobro.dk

ALDERSGRUPPEN for drenge 0-13 blev vundet i tiden 13:43 - Jakob blev noteret for tiden 14:59 og blev nr. 3, så det var en 2. plads han spurtede om.

FAKTA (min tid): 3,4 km. - 15:09 minutter (blev nr. 2 i aldersgruppen 20-39 år) - 14 grader

DET var dejligt at give den max-gas på en kort distance, ja, nærmest spurte fra start til mål.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kære Bloglæser

Det er altid dejligt med kommentarer til blog-indlæggene!

Ha' en god dag.

Hilsen LisbethK