søndag den 19. juni 2011

Knaberløbet 2011

SÅ blev det tid til Knaberløbet igen, og dermed tid til at samle min mands del af familien til løb og spisning. Vi mødtes kl. 17.00 og fik en let aftensmad, så alle kunne være klar til at løbe kl. 19.00. Jeg sprang afsted efter løbenumre og chips, mens de andre fik ryddet af bordet og klædt om.

TRADITIONEN tro gætter vi på vores sluttid. Jeg havde nedtonet mine egen-forventninger, da det tegnede til at blive en lummer aften med 18-20 graders varme. Jeg duer ikke til at løbe hurtigt i varmen. Heldigvis begyndte det at småregne en halv times tid før løbsstart, hvilket betød at temperaturen faldt lidt + der var lidt køling i regnen.

TIL vores begejstring havde arrangørerne i år valgt at lave forskudt start for de 3 distancer, for selvom det er et forholdsvist lille løb med ca. 500 deltagere - flere i år, hvor skolerne var inviteret gratis med - så giver det mere ro på i starten af løbet, når vi fordeles lidt.

VED startområdet mødte jeg min løbemakker, og vi talte om at følges ad, hvis vi kunne, og fandt vores pladser i feltet ved siden af hinanden. Inden start fik børnene lige et pøj-pøj med - Jakob og Astrid skulle løbe 5,1 km. og Signe 3,2 km. Starten gik stille og roligt med ca. 80 løbere på den lange rute (10,2 km.), og jeg prøvede at finde et roligt udgangstempo, så jeg ikke brændte ud for tidligt.

OMKRING 2 km. ude på ruten måtte jeg slippe min løbemakker, og siden så jeg kun ryggen af hende i det fjerne. Da jeg passerede målstregen efter første runde, var det fristende at stoppe, men stædigheden vandt den indre kamp, og jeg fortsatte ud på 2. omgang. Benene var tunge, og ved ca. 7 km. var det helt befriende at lave et lille stop for at tage lidt væske ved et depot.

JEG kæmpede mig i mål i en tid en smule dårligere end forventet, da vi gættede på vores sluttider. Heldigvis var der gode resultater fra mange af de andre fra familien. Signe var f.eks. blevet speaket i mål i tiden 19:56 for 3,2 km. - speakeren har stået for løbeklubbens træning for børnene, så han kendte hende. Vi var lidt spændte på om der skulle medalje med hjem igen i år.

ENDELIG var der præmieoverrækkelse, og Astrid sad som på nåle. Vinderen blev annonceret således: Vinder i aldersgruppen 0-10 år, piger, på distancen 5,1 km. i tiden 25:34...." - her så Astrid lidt forvirret ud. Hun havde selv taget tid og var kommet i mål på 25:38, men det var nu hende, der strøg med 1. pladsen, diplom, medalje og pengepræmie for 2. år i træk.




OG så var det ellers hjem til boller og lagkage, og masser af snak om hvordan løbet var oplevet.

FAKTA: 10, 2 km. - 52:32 minutter - 18 grader, småregn.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kære Bloglæser

Det er altid dejligt med kommentarer til blog-indlæggene!

Ha' en god dag.

Hilsen LisbethK