søndag den 22. maj 2011

Lidt strikke-opdatering

NU skal det jo ikke alt sammen handle om løb, men også om en af mine andre passioner - nemlig strik.

EN af årsagerne til, at bloggen blev ladt i stikken tidligere på året, var, at jeg lod strikkepindene få meget motion. Det blev et frirum for mig, når jeg kunne se strikketøjet tage form på pindene. At der kom noget meget håndgribeligt ud af min indsats.

DA jeg strikkede February Lady Sweater var jeg vild med resultatet, og nævnte vist noget om, at jeg klart måtte strikke flere af modellen.

CIRKA et år efter, at jeg blev færdig med den første, slog jeg op til nr. 2. Igen var det en ren fornøjelse at strikke modellen. Jeg gik lidt ned i størrelse, da jeg har erfaret, at modellen vokser lidt i brug.

JEG havde 4 mønsterrapporter på hvert forstykke, 1 under hvert ærme, 11 på bagstykket og 8 på hvert ærme (et mindre end på min grå udgave).


FAKTA: 
Mønster: February Lady Sweater af Pamela Wynne
Garn: Kauni 8/1 fv. Jeans Blue - 235 gram på pind nr. 4,5 mm. - strikket med dobbelt tråd
Start: 13. februar 2011
Slut: 11. marts 2011
HOT or NOT: Den er allerede ny favorit i garderobeskabet og har i den grad udkonkurreret den gamle FLS. Jeg købte nogle lette træ-knapper til denne model, hvilket jeg synes klæder den rigtigt godt.


OG her et par "model"-billeder:



5 kommentarer:

  1. Meget fin, din FLS, og du gav mig med det samme en idé til, hvad jeg kan bruge noget af det Kauni 8/1 til som jeg har på lager

    SvarSlet
  2. Tak. Jeg købte garnet uden at tænke over, at det har en tendens til at "trække", hvis man strikker glatstrik. Jeg havde ellers tænkt på at strikke Hvirvelstrøm i garnet, men valgte at bruge det til en February Lady Sweater - og kan anbefale det. Det bliver dejligt blødt, og har ikke givet fnuller endnu, selvom den er flittigt brugt.

    SvarSlet
  3. Hej igen, og så kan jeg ikke lade være med at blive inspireret af dine løbe opdateringer, jeg har selv lige løbet min første 1/2 marathon, og synes det var en stor oplevelse.

    Hvor mange nøgler brugte du til FLS'en for øvrigt?

    SvarSlet
  4. Tillykke med din første ½ marathon! Hvor løb du?

    Det er en stor oplevelse og en sej præstation - jeg nyder nu specielt de lange rolige træningsture, hvor jeg kan lade tankerne gå på langfart, men håber også, at der bliver tid til endnu et ½ marathon til efteråret, når Berlin er gennemført.

    Jeg brugte knap 5 nøgler Kauni - 235 gram helt nøjagtigt.

    SvarSlet
  5. Tak skal du ha', det var Lillebælt Halvmarathon, og jeg nød at løbe "selv", for jeg kunne nemt glemme alt og alle omkring mig, det er en rigtig god måde, som du siger, at lade tankerne gå på langfart, og bare være (sig) selv.

    Stort, at løbe Berlin marathon, den glæder jeg mig til at læse om, når du har været af sted.

    Mange hilsner, Tineke

    SvarSlet

Kære Bloglæser

Det er altid dejligt med kommentarer til blog-indlæggene!

Ha' en god dag.

Hilsen LisbethK