onsdag den 19. januar 2011

Albuerum

DER er noget særligt over Bente Geils til tider noget "skæve" designs - superenkle og unikke. Albuerum havde jeg set på billeder, men syntes egentlig ikke, at den var noget særligt, så den fik lov at ligge - lige til jeg så Tris' udgave på Fanø Strikkefestivalen i 2009. Det vil sige - den fik lov at ligge i min "kø" noget tid endnu, men her i efteråret, da vi igen var sammen fik jeg blod på tanden, så at sige, og besluttede mig for farverne til ærmets striber.

HER skulle der være noget spræl og på Holsts store farvekort fandt jeg en farve, der matcher min lilla yndlingstaske.


- og her den anden farve til striberne:




ÆRMET nærmest strikkede sig selv - bare lige en stribe mere... og en til...

LIDT længere tid tog det med selve poncho-delen. Det var nogle lange omgange - specielt vrangpindene, så det blev en vekslen mellem Det Franske Omslag og Albuerummet - begge dele oplagt tv-strik.

MEN som altid, når jeg kan se en snarlig ende på et strikketøj, får jeg en ekstra gejst og et ekstra gear, og i juleferien rykkede jeg de sidste omgange og fik monteret herligheden.



FAKTA:
Mønster: Albuerum af Bente Geil 
Garn: 280 gr. lysegrå Læsø Uld på pind nr. 4 mm samt 40 gr. Holst Supersoft fv. Peacock, 40 gr. Holst Supersoft fv. Aubergine dobbelt tråd på pind nr. 4,5 mm.
Start: 10. november 2010
Slut: 4. januar 2011

Hot or not: Tror bestemt at den bliver en af de strikke-sager, jeg får brugt - vejret har bare ikke rigtigt været til det endnu, men det er jo bare endnu en grund til at længes efter mildere vejr. Et stort plus er det, at jeg primært brugte lagergarn til Albuerummet. 280 gram røg på den konto. Og sølle 2 x 10 gr. gik ind på lageret - men af den slags garn, som jeg snildt kan få brugt.





Nye teknikker: Til ærmets striber brugte jeg “jogless stripes”-teknikken (eller travelling jogless stripes). Stribe-skiftet ses på billedet nedenfor:



4 kommentarer:

  1. wow, flot og sjov model der klæder dig rigtig godt.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  2. Den er så fin (og så fik du brugt lidt mere af Læsø-lageret ;o)
    Glæder mig til at se den IRL.
    Knus T

    SvarSlet
  3. Tak, Frida - du har ret, det er en sjov og meget anderledes tænkt model end normalt. Dét synes jeg, at Bente Geil er helt uovertruffen til.

    SvarSlet
  4. Hej Tris

    Jeps, der røg lige et par hundrede gram mere - nu ser jeg snart bunden af lageret f.s.v.a. Læsøgarn. Mon jeg kommer til at savne det?!

    Glæder mig til at se DIG irl - det måtte gerne snart være slut-marts.

    SvarSlet

Kære Bloglæser

Det er altid dejligt med kommentarer til blog-indlæggene!

Ha' en god dag.

Hilsen LisbethK