fredag den 16. april 2010

LIDT KM. PÅ KONTOEN

JEG havde planlagt en lidt længere tur i dag som start på weekenden. Benene føltes tunge, da jeg begav mig afsted i rimelig kraftig nordvestenvind, men tempoet var heller ikke det primære i dag.

DAGENS rute var vores favoritrute med sandbakke - mit udgangspunkt var, at jeg ville løbe den i hvert fald 2 gange, hvilket ville give en tur på 7,6 km. Vinden føltes lidt kølig, men der var smukt solskin, og jeg nyder hver gang den smukke tur i engen med udsigt ud over ådalen. Jeg må se at huske kamera.

EFTER 2 runder kørte det fint med et pace på ca. 5:30/km., og jeg gik ud på min 3. runde. Jeg valgte dog at afkorte 3. runde, da jeg begyndte at mærke lidt i mit højre lår, og kom ind efter 9,6 km. Og bortset fra ømhed i låret, som allerede mærkes til at have fortaget sig, så følte jeg, at jeg snilt kunne have ædt et par km. mere. Det tegner bestemt godt - også at jeg kunne holde mit udgangstempo hele vejen igennem.

JEG har i øvrigt revurderet mine planer med hensyn til at løbe en halvmarathon i år. Jeg havde udset mig Skiveløbet, men da mine ambitioner for Vesthimmerlands Cup ikke blev mindre efter årets første løb i cuppen, har jeg haft kig på et halvmarathon senere på sæsonen, så jeg kan gå efter hurtige tider på de korte distancer. Et godt bud kunne være Løbekompagniets halvmarathon d. 7. november i Aalborg.

NÆSTE træningspas kalder vist på en gang intervaltræning.

FAKTA: 9,6 km. - 52:59 minutter - 10 grader/solskin

2 kommentarer:

  1. Jeg vil godt anbefale Vestjysk Halvmarathon. Det er dagen inden og løbet i 2009 var så godt.

    Brede veje.
    Dejlig natur.
    God forplejning.

    SvarSlet
  2. Det lyder godt - tak for anbefalingen! Det er jo også inden for overkommelig afstand. :-)

    SvarSlet

Kære Bloglæser

Det er altid dejligt med kommentarer til blog-indlæggene!

Ha' en god dag.

Hilsen LisbethK