mandag den 11. maj 2009

Koncept?!

JEG har netop været køkkenhjælp hos et kært vennepar, der skulle have konfirmation. Betaling kunne der ikke være tale om sådan mellem venner, og slet ikke, da det kun er noget jeg gør, når særligt nære venner har brug for hjælp. Det passer så godt ind i vores liv hvor vi er havnet nu - at man giver en hånd med, hvor man kan uden at forvente noget til gengæld.

DEN slags hjælp har vi selv nydt godt af, og har lært at leve - godt - med, at vi ikke ved hvornår eller hvordan vi kan gøre gengæld. Måske aldrig, måske i morgen.

MEN til denne her skønne konfirmation på en dejlig søndag, kom en af gæsterne til mig og sagde "det var dog et skønt koncept det her med at kunne hjælpe hinanden". Jeg blev lidt paf, og må indrømme at jeg tænkte meget over det efterfølgende - er vi lidt smånaive, når vi tror på denne hjælpsomhed blandt venner og familie, og er denne tankegang forsvundet blandt "almindelige" danskere, så der nu kan skrives om det som et koncept?!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kære Bloglæser

Det er altid dejligt med kommentarer til blog-indlæggene!

Ha' en god dag.

Hilsen LisbethK