søndag den 16. november 2008

Juleforberedelser

I dag blev de første julegaver købt, og der er også gang i lidt hjemmelavet til fornøjelse i julen. Nemlig snaps. På skænken i stuen tager vodkaen farve af porse indsamlet på Læsø (og det var det sidste, så næste år SKAL vi på sommerferie på Læsø), smag af appelsin og kaffe, eller en rigtig juleklassiker med stjerneanis, lakridsrod, pomeransskal og nellikker.

Til venstre - porseblade i vodka
I midten - julesnapsen med stjerneanis, lakridsrod mv.
Til højre - kaffesnaps/likør med appelsin, vaniljestænger mv.





Astrid var ikke helt vild med forberedelserne - duften af lakrids behager ikke damen. Så hun bad om, at jeg satte glasset med julesnapsen ind i et skab.... lugten forsvandt dog, da jeg lukkede glasset, så indtil videre for det lov at stå fremme, så vi kan nyde synet og ikke glemmer, hvad vi har sat i værk.

I dag har Astrid og jeg lavet maskemarkører - jeg var næsten på bar bund, så dette er mit bud på maskemarkører. Nu skal de testes lidt, og så må tiden vise om der ryger et par sæt afsted til mormor til jul.



Markørerne er lavet af forsølvet kobbertråd, og lette gummiperler.

1 kommentar:

  1. Det ser ud til at være nogle dejlige juleforberedelser du har gang i.

    Jeg er også begyndt på gave køberiet, for det er nødt til at blive fordelt lidt, så man ikke løber stresset rundt i december ;0)

    Sikke nogle fine maskemarkører du og din datter (?) har fremstillet. Det er bestemt en god - og smuk - idé i stedet for dem man kan købe i plastik..

    SvarSlet

Kære Bloglæser

Det er altid dejligt med kommentarer til blog-indlæggene!

Ha' en god dag.

Hilsen LisbethK