torsdag den 7. marts 2013

Dumt at gå ned på udstyr

OG her tænker jeg ikke på løbe-udstyr for det ved enhver løber jo :-)

NÆH, jeg har kastet mig over at ombetrække vores 13 år gamle spisestuestole, der i den grad trængte til det.

SÆDERNE blev afmonteret og "træværket" vasket godt af, inden det fik en sæbebehandling. Stoffet var indkøbt for et par uger siden, og nu skulle jeg så til at fjerne hæfteklammer, der holdt det gamle stof på plads. Men med det værktøj som forefandtes i vores værksted ville det blive en meget langsommelig og vabelgivende affære. Det tog flere timer at få befriet det første stolesæde for det gamle betræk.

Stoleparade


GODT nok har jeg forholdsmæssigt meget tid, nu da jeg er hjemmegående, men har også en "lille" deadline om godt en uges tid, da vi får gæster. Jeg bestilte derfor nyt og egnet værktøj i går, som kom med posten i dag - et styk klammeoptager:




OG huj-hej, hvor det går! Nu har jeg begrundet håb om at blive færdige med stolene i denne uge.

EN sød veninde lånte mig en hæftemaskine, der skulle kunne gøre arbejdet med at hæfte det nye stof på, men en lille test gav et nedslående resultat - den slog slet ikke klammerne langt nok i. Det betød, at jeg indkøbte endnu et nyt stykke værktøj:



EN lille handy el-hæftemaskine - og den gør arbejdet - KAPOW! Og så er det jo (næsten) ingen sag at være amatør-møbelpolstrer.

2 kommentarer:

  1. skønnnnt med nye gadgets :) For øvrigt trænger mine stole også, må jeg låne ?

    knus
    hanne

    SvarSlet

Kære Bloglæser

Det er altid dejligt med kommentarer til blog-indlæggene!

Ha' en god dag.

Hilsen LisbethK