søndag den 27. februar 2011

Tag det roligt

MAN skal ikke altid slå op over hals og hoved, når man forelsker sig i en strikmodel, og det var da heller ikke hvad der skete, da jeg faldt over Calm - nej, jeg tog det helt med ro, selvom jeg nok mente, at jeg havde det rette garn på lager. Faktisk gik der tæt på 3 år før jeg fik taget mig sammen til at lade modellen komme på pindene.

JEG aner ikke hvorfor det tog mig så lang tid. Modellen var en fornøjelse at strikke, og skred hurtigt frem på de tykke pinde.




FAKTA:
Garn: Mohair-blanding fra Rema1000 - 150 gr. på pind nr. 8 (samt 6 og 7) mm.
Start: 15. januar 2011
Slut: 7. februar 2011 (og kunne have været hurtigere færdig hvis ikke jeg havde strikket den for kort....)

Modifikationer: Jeg valgte at strikke ryg og forstykke i et stykke, så jeg undgik sømmen i siderne. Ærmerne strikkede jeg dog frem og tilbage, men burde også have strikke dem rundt. Da jeg var færdig med blusen, viste den sig at være for kort efter min smag, så jeg strikkede masker op forneden og tilføjede en blondekant i stil med halskanten, og synes selv, at løsningen fungerer rigtigt godt.


Hot or not: Den er superhot - jeg elsker den og fatter ikke, hvorfor jeg ikke strikkede den noget før. Jeg har allerede brugt den mange gange. Den føles fnug-let, men varmer overraskende godt, selvom jeg blot har en lille top indenunder.


2 kommentarer:

  1. Den er supersmart og ser fantastisk ud på dig. Smart detalje med blonden forneden.

    SvarSlet
  2. man kan også være to calm :) Men du ser smuk ud med den på :)

    SvarSlet

Kære Bloglæser

Det er altid dejligt med kommentarer til blog-indlæggene!

Ha' en god dag.

Hilsen LisbethK