torsdag den 21. marts 2013

Sneflokke kommer vrimlende


DET er rigtig hyggeligt vintervejr, hvis altså ikke kalenderen siger slut-marts og forår Sneen daler i fine store fnug, nogle steder ligger sneen i store driver efter, at vinden har blæst rundt med den og andre steder er jorden næsten bar. Vinteren overgiver sig ikke sådan lige til foråret - men forhåbentlig er det, de sidste krampetrækninger vi ser nu. Hvorom alting er, forsøger jeg at nyde det fine sne-vejr, og prøver at se skønheden i at løbe i snevejr.



LIDT letsindig lod jeg mig udfordre til at løbe hver dag i marts måned via en løbeside på Facebook - blot 1 mile om dagen - det burde jeg jo nok kunne, tænkte jeg der i slutningen af februar, hvor det godt nok endnu var frostvejr, men solen dog havde en vis magt. Jeg håbede, at det ville hjælpe på motivationen, at jeg kom af sted hver dag, så jeg ikke glemte den fede følelse, og ikke mindst at det kunne booste min form.

NU er det jo ikke fordi der er nogen straf, hvis jeg IKKE kommer ud og løbe hver dag - kun de slag, jeg sandsynligvis vil give mig selv i hovedet. Indrømmet, der har været dage, hvor det har været umanerligt fristende at blive foran brændeovnen med strikketøj og god kaffe. Men "when the going gets tough, the tough gets going", så indtil nu har jeg været i løbeskoene og løbet min. 1,609344 km. hver dag i marts - og på dage med mindst motivation, har det hjulpet at tænke på den seje kvinde, der uanset vejr og vind trækker i løbetøjet og løber en marathon hver dag. Hvis hun kan komme af sted, så kan jeg i hvert fald også! Og den hårdeste distance er jo trods alt fra stuens varme og ud til løbeskoene.



SELV de træningsture, der er blevet løbet på de dage, hvor vejr og vind har vist tænder, har jeg nydt, og har  været fuld af overskud bagefter.

Venter med at tage de nye løbesko i brug til foråret melder sin ankomst



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kære Bloglæser

Det er altid dejligt med kommentarer til blog-indlæggene!

Ha' en god dag.

Hilsen LisbethK