mandag den 27. juli 2009

Sommerhæklerier

SOMMER er åbenbart hækletid for mit vedkommende. I hvert fald er det blevet til 5 små hækleprojekter denne sommer.

#1: Et hæklet indkøbsnet i en rest råsilkegarn, som jeg har kæmpet med at få brugt.
Fakta:
Mønster:
Crocheted Reusable Grocery Bag af Cassie Edwards
Garn: Råsilkegarn købt i Rema1000 - 150 gr. (Fra lageret) på nål nr. 6mm.
Start: 26. maj 2009
Færdig: 28. maj 2009


Hot or not: Tjah - nettet giver sig meget, så det egner sig ikke ligefrem til de store indkøb, men til lettere ting - f.eks. håndklæder til stranden etc. er det fint. Og så er det et kæmpeplus at jeg fik brugt noget mere af råsilkegarnet, som jeg har kæmpet med at finde anvendelse for.


#2: OG når nu jeg var igang med at få gjort kål på råsilk
egarnet, så trængte vi til nogle nye grydelapper:



Fakta:
Mønster:
bare derudad i den ønskede størrelse..
Garn: Råsilkegarn købt i Rema1000 - 125 gr. (Fra lageret) med dobbelt tråd og på nål nr. 6mm.
Start: 23. maj 2009
Færdig: 7. juni 2009

Hot or not: Ja, hvad skal man lige mene om et par grydelapper - pratiske, de duer til det, som de var tænkt til - og ganske enkle så de passer til stilen i køkkenet.

#3 hækleprojekt var et hurtigt og supernemt hårbånd til Astrid i bedste Jane Austen-stil.
Fakta:
Mønster:
Easy Crochet Headband af creativeyarn
Garn: Hjertegarn Cotton nr. 8 - 5 gr. på nål nr. 4mm.
Start: 15. juni 2009
Færdig: 15. juni 2009


Hot or not: Desværre ikke så hot som moderen havde ønsket sig. Det er rigtigt svært for Astrid selv at sætte hårbåndet, så det ligger nu blot i skuffen med hårdimser efter at hun har haft det på 3-4 gange.


#4 og #5: DE 2 sidste hækleprojekter startede som et Noe Noa tørklæde til mig selv.


MEN Astrid var straks forelsket i tørklædet, og der var garn tilovers. Så jeg hæklede naturligvis et tørklæde til hende også. Blomsterne blev hæklet i en rest råhvid bomuldsgarn. Tørklædet til mig selv er med 21 stangmasker i bredden - Astrids med 15 som i originalopskriften.

Fakta:
Mønster:
Noe Noa af Bente Barosen
Garn: Hjertegarn Cotton nr. 8 - 55 gr./40 gr. på nål nr. 3mm.
Start: 8. juli 2009/14. juli 2009
Færdig: 12. juli 2009/18. juli 2009


Hot or not: Vældig HOT - begge tørklæder er blevet flittigt brugt, så der kunne nemt ryge flere af hæklenålen. Og det ville også være en oplagt lille gave.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kære Bloglæser

Det er altid dejligt med kommentarer til blog-indlæggene!

Ha' en god dag.

Hilsen LisbethK